بزرگترین فروشگاه اینترنتی فروش محصولات مجازی و فیزیکی در ایران

محل لوگو

برچسب ها

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2
  • بازدید دیروز : 7
  • بازدید کل : 62758

دانلود پاورپوینت انواع موزه و ویژگیهای طراحی 37 اسلاید


دانلود پاورپوینت انواع موزه و ویژگیهای طراحی 37 اسلاید

دانلود پاورپوینت انواع موزه و ویژگیهای طراحی 37 اسلاید

 

 

تعریف موزه :

—ماده اساسنامه « شورای بین المللی موزه ها ، ایکوم » ( museum international council ) مصوب یازدهمین مجمع عمومی ایکوم مورخ ١٤ ژوئن ١٩۷٤ – کپنهاک (١٣٥٣) موزه و هدف آن را چنین بیان می کند :
—" موزه موسسه ای است دائمی و بدون هدف مادی که درهای آن به روی همگان گشوده است و در خدمت جامعه و پیشرفت آن فعالیت می نماید . هدف موزه ها تحقیق در مورد شواهد بر جای مانده انسان و محیط زیست او و گردآوری و حفظ ایجاد ارتباط بین این آثار بویژه به نمایش گذاردن آنها به منظور بررسی و بهره وری معنوی است . “
—
—بند ب ماده ١٤ اساسنامه ایکوم علاوه بر موزه هایی که بدین ترتیب تعیین گردیده اند، موارد مشروحه زیر را نیز مشمول تعریف یاد شده ماده ٣ تشخیص می دهد :
—"محل ها و آثار باستانی ، طبیعی ، مردم شناسی و تاریخی که به علت فعالیت در زمینه گردآوری ، حفظ و نگهداری و نمایش آثار باستانی دارای ماهیت موزه ای می باشند . ”
 
 
تاريخچه موزه در ايــران
 
—موزه همايوني :
نهادينه شدن موزه با آغاز کار و تأسيس کاخ موزه ناصرالدين شاه قاجار در « کاخ گلستان » آغاز مي‌گردد . ( 1291 – 1293 ه‌ش) ناصرالدين شاه دستور داد تا قسمتي از ساختمانهاي سمت شمال کاخ را از جمله محل موزه قديمي شاهان قاجار که در آن هداياي خارجي را نگهداري مي کردند تخريب کنند و اتاق موزه ،‌ کتابخانه ، ‌سرسرا ،‌ حوضخانه و ساير ملحقات را بسازند .
—اعتماد السلطنه در توصيف موزه چنين مي‌نويسد :
—« موزه به اصطلاح اهالي فرنگ ، عبارت است از مکان ومحلي که مخزن آثار قديم واشياء بديعه ونفايس و مستظرفات دنياست واز هر تحفه ويادگاري که در آن مخزون وموضوع است اهل علم واطلاع کسب قايدتي وکشف سري مي نمايند واز احوال واوضاع هر زمان وصنايع وحرف آن ورسوم وآداب معمول آن ايام وعادات وطوايف آن باخبر مي گردند و مي توان گفت که موزه مقياس شعور وميزان عقول ودرجه افهام اصناف ومرآت ادراک سلاسل است.
 

انواع موزه:
 
  • موزه‌های بومی
  • موزه‌های ملی
  • موزه‌های بین المللی
 
  • موزه‌های تاریخی
  • موزه‌های علمی
  • موزه‌های هنری


مبلغ قابل پرداخت 14,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 642

دیدگاه های کاربران (0)

ما به شما این اطمینان را میدهیم که بالاترین پشتیبانی را از شما بعد از خرید خواهیم داشت و چنانچه فایلی ناقص برای شما ارسال شده یا لینک خراب بود با (تماس با ما) به ما اطلاع دهیدتا در کوتاه ترین زمان پاسخگو باشیم

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما